Pierwszy automatyczny system weryfikacji pozyskanych leadów. Blue Lead w praktyce.


Zdobyć wysokiej jakości leady, poprawić konwersję, zmniejszyć koszty sprzedaży, stale zwiększać zwrot z inwestycji. Przed takimi zadaniami każdego dnia stają działy marketingu i sprzedaży setek tysięcy polskich firm dbających o KPI.

Wiedząc, jak trudne są to zadania i ile pieniędzy marnuje się zarówno w procesie pozyskiwania leadów jak i ich późniejszej weryfikacji, postanowiliśmy poszukać sposobu, który pomógłby zautomatyzować i usprawnić ścieżkę od zdobycia kontaktu do jego domknięcia w postaci pozyskanego klienta.

Większość firm pozyskuje leady sprzedażowe z wykorzystaniem formularzy na swoich stronach internetowych, landing page’ach, a także w kampaniach, gdzie ruch dostarczany jest od zewnętrznych wydawców, domów mediowych i sieci reklamowych. Dzięki temu można zebrać dużą liczbę różnych danych kontaktowych, co jednak nie oznacza jeszcze sukcesu. Ze względu na różne źródła ich pozyskania oraz czasami wątpliwą jakość, proces ich weryfikacji zajmuje więcej czasu, co dodatkowo zwiększa koszty sprzedaży. W rozliczeniach CPL (stawka za lead), oferowanych najczęściej przez sieci reklamowe, zapłacić trzeba za wszystkie dostarczone leady, czyli również za te, które nie mają dla nas żadnej wartości biznesowej, są błędne czy po prostu, podane w nich dane zostały zmyślone.

Same dane kontaktowe to też dość podstawowe informacje, wymagające dodatkowego przetworzenia. Tymczasem już dziś weryfikować można o wiele więcej niż tylko imię, telefon czy e-mail. Z pomocą przychodzi opracowana przez Blue Media aplikacja - Blue Lead. Rozwiązanie wprowadzone ostatnio na rynek pozwala znacząco zwiększyć zakres wiedzy o kliencie pozyskanym online, systematyzuje ją, rozpoznaje wartość leadów i ich prawdziwość co usprawnia cały proces i likwiduje kolejki w obsłudze wartościowych kontaktów.

Szersza perspektywa stwarza realne możliwości optymalizacji wielu kosztów i procesów biznesowych. Efekty użycia takich nowych rozwiązań scoringowych przestawił podczas Forum IAB 2016 przedstawiciel Credit Agricole – Arkadiusz Łatko. Dzięki nim Bank uzyskuje możliwość identyfikowania fraudów - leadów słabej jakości tuż po wypełnieniu formularza kontaktowego. To z kolei pozwala by osoby naprawdę zainteresowane ofertą Banku były obsługiwane przez Call Center w pierwszej kolejności, a czas oczekiwania na kontakt mógł być skrócony.

Dziś coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, że skuteczność kampanii marketingowych i działań realizowanych online w dużej mierze zależy od możliwości i umiejętności wykorzystania posiadanych i zdobywanych informacji. Wciąż jednak w wielu firmach leady są źródłem danych tylko w podstawowym zakresie. Upowszechnianie e-usług w zakresie pozyskiwania i weryfikacji klientów oraz nadchodzące zmiany prawne (PSD2 i RODO) prawdopodobnie szybko wpłyną również na tę drugą grupę.

Stosowanie BIG DATA stopniowo przestaje być domeną wyłącznie dużych graczy. Dzięki upowszechnianiu skutecznych i prostych w implementacji rozwiązań jak Blue Lead, na użycie zaawansowanych narzędzi scoringowych i budowę profili klientów mogą pozwolić sobie również firmy z segmentu MŚP, co już dziś coraz chętniej czynią. Często czynią to korzystając z usług weryfikacyjnych zawartych w pakietach oferowanych przez operatorów internetowych programów afiliacyjnych, takich jak Blue Lead Partner.

37.jpg