Trendy w sprzedaży B2B. The future of Sales. Gartner for Sales

Gartner raport.png

 

Zachowania zakupowe B2B stały się jeszcze bardziej nieprzewidywalne w związku z COVID-19 i zmiennością rynku. Raport Gartnera pokazuje, że przyszłość sprzedaży przyniesie trwałą zmianę strategii, procesów i alokacji zasobów, która zmieni organizację sprzedaży z nastawionej na sprzedawcę na zorientowaną na kupującego, a także z analogowej na hiperautomatyczną. W związku z tym należy położyć nacisk na cyfrową obsługę klienta. Z raportu wynika również, że 33% kupujących (klientów) w sektorze B2B nie chce i nie musi mieć kontaktu ze sprzedawcą (traderem).

A co jeszcze możemy wywnioskować ze wspomnianego raportu? Mi.in., że:

Do 2025 roku 80% interakcji między klientem a dostawcą będzie odbywać się w kanałach cyfrowych
60% organizacji zdigitalizuje swoje procesy sprzedażowe
44% pokolenia Millenialsów woli kupować bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą

Warto więc przygotować swoją strategię handlu cyfrowego, która jest niezbędna i obejmuje m.in. serwis pozycjonowany jako pełnoprawny, samoobsługowy kanał sprzedaży zintegrowany z innymi kanałami.

Rozwiązania Cloud Services w zakresie cyfryzacji sprzedaży znajdziesz tutaj: Rozwiązania
Raport można pobrać tutaj: The Future of Sales